apteczka

MINI PORADNIK 

Anty -wirusowy

czyli jak zostać 

RATOWNIKIEM SYTUACJI :

E- recepta na czas naukowych domowych zmagań

Zalecenia:

  • Daj sobie i dzieciom czas na organizację i opanowanie sytuacji

  • Wykaż się cierpliwością do siebie i wszystkich domowników

  • Pracuj nad pozytywnym nastawieniem, stawiaj wymagania i podejmuj wyzwania

  • Bądź konsekwentny

  • Zorganizuj przestrzeń do nauki

  • Nie ulegaj zniechęceniu, bądź dobrym „Motywatorem": zachęcaj, wspieraj, pomagaj,

Dawkowanie (szczegółowe podpowiedzi):

ORGANIZACJA PRZESTRZENI DO NAUKI

1. Wyznacz miejsce

2. Określ czas

Miejsce                                                                                                          uczeń                    

  • Wskaż dziecku kącik (lub pokój) – by mogło spokojnie pracować.

  • Zadbaj o skupienie – otoczenie powinno być uporządkowane i zawierać jak najmniej elementów rozpraszających,

  • W przypadku dzieci, które mają problem z koncentracją uwagi, każdy szczegół jest ważny! : np. zwykłe krzesło sprawdzi się dużo lepiej niż najwygodniejszy fotel obrotowy – kręcenie przecież jest fascynującym powodem do rozproszenia.....)

  • Możesz przymocować na drzwiach pokoju (lub kącika nauki) karteczkę z rozpisanymi godzinami nauki

  • Proponuję umieścić w widocznym miejscu ,wspólnie z dzieckiem ustalony „Plan dnia".

    Przy tworzeniu Planu:

  • W ramach zachęcania do samodzielności pozwól dokonać wyboru (np. zapytaj czy chce rozpocząć naukę bezpośrednio po śniadaniu czy ok 10:00? itd. )

  • Uwzględnij, że dziecko świeżo pojedzone i wypoczęte efektywniej będzie pracowało

  • Wyznacz czas na drobne przyjemności (zależne od zapotrzebowania dziecka) – uzależnij ich realizację od obowiązkowości ucznia.

    Bardzo istotne jest potem egzekwowanie tego „Planu dnia"!

  • Czas                        
    czas

  • Umów się na konkretne godziny pracy.

  • Zadbaj o spokój ( nie zakłócaj go np. swoimi żądaniami do czynienia pewnych posług, głośną muzyką, programami TV czy rozmowami. Postaraj się by rodzeństwo nie przeszkadzało sobie w tym czasie)

  • W zależności od możliwości dziecka dopuść możliwość krótkich przerw w trakcie pracy, np. po wykonaniu zadania lub między jednym a drugim przedmiotem

  • Ustalamy jasne reguły pracy (np. 20 min pracujesz bez jedzenia, picia i korzystania z toalety)

Życzę pomysłowości i wielu powodów do satysfakcji z podejmowanych wyzwań!