Składa się on z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, których celem jest integracja uczniów i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych - związanych z głównym tematem projektu.
W etapie pierwszym realizowane były scenariusze:
Lekcje tematyczne - to 6 wybranych scenariuszy, związanych z tematem projektu:
Kto w rodzinie jest najważniejszy?
Czym ludzie różnią się między sobą?
Ile pomysłów mieści się w głowie?
W czasie zajęć uczniowie pracowali zespołowo, poszukiwali kreatywnych rozwiązań, a także rozpoznawali i nazywali, co czują sami oraz inni w konkretnej sytuacji społecznej. Dzięki temu wzmocnili umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię i świadomość własnych emocji. Dodatkową atrakcją dla dzieci było uzupełnianie po każdych zajęciach indeksu.
Po zrealizowaniu projektu w klasie, uczniowie wzięli udział w wykładzie na Uniwersytecie Dzieci. Temat wykładu brzmiał niezwykle frapująco: Dlaczego samemu nie można się połaskotać?, a dotyczył pracy ludzkiego mózgu.
Udział w projekcie dostarczył dzieciom okazji do doskonalenia umiejętności poprawnego funkcjonowania w różnorodnych konfiguracjach społecznych.
ROZWIJAMY SKRZYDŁA - POKONUJEMY TRUDNOSCI - SIĘGAMY DO GWIAZD
32-040 Rzeszotary
ul. Pod Dębiną 45